söndag 15 januari 2012

Var hittar man fräscht godis?

Det här med godis är sannerligen inte en lätt sak. Klart det är gott, och klart att barn gillar det. Allt för ofta drar jag på mig skygglapparna ordentligt när dessa skall förtäras, av mitt barn eller mig själv. Inte för att min dotter äter mycket godis ... två-tre godisar eller en klubba på lördagar, och hon är helt med på att godis är ingenting man äter när som helst. Det är något man äter på kalas eller lördagar.

Synd bara att det är så svårt att hitta "bra" godis! Fy bubblan för alla konstiga E-nummer, äckliga, farliga färgämnen, härdade fetter och allt annat snusk som det mesta i lösgodishyllan är fullsmockat med. Jag tycker det är så fasansfullt upprörande att godis, som är så sjukt inriktat i sig som produkter för barn, är fulla med ren skit, och smaksatta så det skall smaka gott! När man börjar kolla innehållet på varje godislåda som står mot lösviktsväggen, eller färdiga godispåsar, så är det ju faktiskt som ett riktigt dåligt skämt. Inte många godisar som känns fräscha, inte ens om de är ekologiska eftersom de tyvärr väldigt ofta innehåller gelatin, gelatin av svin brukar det visst vara. Ja, usch och fy och jag som gillar godis!

Men titt som tätt stöter man ju ändå på lite fräschare grejer. Tänkte jag skulle försöka samla ihop lite göttigött till denna blogg. Fram tills dess blir det nog hemmagjorda chokladbollar som lördagsgodis för min dotter, hon tyckte idén lät jättebra till min förtjusning :-)!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar