måndag 9 januari 2012

God måndagsmorgon!

Måndagsmorgon innebär ny start på en ny vecka, och just nu känns det som den här måndagen är nystart på hela det här nya året för mig. Inte mycket pulkasnö idag heller när jag kollar ut från balkongen. Men det är lite kallare och barren på tallen ser ut som om de skulle kunna gå sönder som glasstickor om det skulle komma en vindpust. Jag gillar tallarna som vuxit upp och sträckt sig framför vår utsikt.

Denna måndag startas med en underbart god och söt ekologisk grapefrukt. Det är nu man verkligen fortfarande ska passa på att frossa i alla fina och vitaminrika citrusfrukter. Känns som man äter lite sol.
Till det fick det bli havregrynsgröt med linfrön i, toppat med torkade aprikoser och torkad ingefära och en skvätt mjölk. Blåbärste är nästan ett måste när jag vaknar. Helt klockrent hade det kanske blivit med ett kokt ägg till också, men jag skippade det den här morgonen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar