fredag 27 januari 2012

Vår fina granne

Plingplong ... när jag öppnar dörren står vår underbara och snällaste 82-åriga granne där med nybakat bröd. Hon bakar det godaste brödet! Redan när vi flyttade in här och vi träffade henne för första gången så tyckte jag att hon hade så snälla ögon och hela hon lyste godhet. Tänk att hon flyttade in här när huset var helt nybyggt 1950! Hon var här på kalas när vår dotter fyllde år, och visst hade hon varit på barnkalas här i vår lägenhet tidigare, för länge sedan :-)! Hon är den finaste och bästa grannen man kan ha, hon får mig alltid att le och bli varm i mitt hjärta!



4 kommentarer:

  1. Åh, hon e så snäll eran fina granne! :)

    Hoppas bröder smakade gott!

    Kram Elin ;)

    SvaraRadera
  2. Härlig blogg du har! Hittade hit via Emma (Ennioeco), och du är härmed inlagd i kategorin favoriter. Jag är själv inte vegetarian (har varit under flera år) men gillar vegomat, och bjuder alltid på vegetariskt på måndagar, och även ofta annars. På onsdag blir det förstås vegetariskt igen på vegetariska dagen.
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  3. :-)Vad roligt att höra! Härligt att du börjar veckorna med vegetariskt tycker jag! God vegetarisk dag till dig redan nu!:-)

    SvaraRadera