måndag 2 januari 2012

Ostfika en grå underbar dag

Idag var det en riktigt grå januaridag utomhus (knappt att jag varit utanför dörren i och för sig på ett par dagar). Men inte hänger jag läpp för det. Känns ganska skönt att jul, nyår och födelsedagar för 2011 är över! Det blir ju ändå lite hektiskt runt dessa dagar, trots att jag verkligen tänkte att det ska vara lugnt och att inte kraven och förväntningarna ska vara utom räckhåll.

Så härligt att tänka på året som är framför oss, och som kommer att kunna fyllas med det man själv bestämmer att det ska fyllas med. Till dessa funderingar kan man ju ta sig en ostfika med allt det goda som våra vänner hade med sig hit på nyårsafton som blev över. Massor av goda ostar och marmelader av bl a  päron och rosenkvitten, och massa goda kex var det också ...

2012 kommer bli ett underbart år, det känner jag på mig! :-)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar