torsdag 8 december 2011

Godaste middagsmackan med chevré




Jag älskar chevré, kan aldrig föräta mig på det tror jag. Idag fick jag den här underbart goda franskinspirerade mackan till middag som min man brukar göra lite olika varianter på, alltid lika god och alltid med chevré.




  • skivor av lantbröd, gärna med surdeg
  • Chevréost
  • romansallad
  • gurka
  • paprika
  • torkade blåbär
  • solrosfrön
  • Crema di Balsamico
  • olivolja
  • sharonfrukt




Pensla olivolja på brödskivor och värm i ugnen ett tag. Sedan bara på med allt som på bilden. Hörde lite surt mummel i köket om att både valnötter och flytande honung var slut. Men jag tycker det blev jättegott med solrosfrön istället. Han brukar skiva på lite minitomater också. Hela familjen älskar den här middagsmaten!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar